Magas ásványi anyag tartalmú édesség, ami a nyári melegben is egyszerűen, gyorsan elkészíthető. Kitűnő energiaforrás.

Elkészítés:

20 dkg amarant
8 ek méz
fahéj

Az amarantot alacsony hőmérsékleten vagy kis lángon, egy magasabb falú edényben kipattogtatjuk. Ügyeljünk, hogy ne kapjon oda, ezért folyamatosan rázzuk, kevergessük. Miutásn kipattogott keverjük össze a mézzel és fahéjjal. Formázunk belőle ízlés szerinti nagyságú golyókat és hűtsük le.

Tipp:

Az amaranthoz jól illik a darált mák, de adhatunk hozzá karobport is. Elfogyasztás előtt a kész golyókat kipattogtatott kókuszreszelékbe vagy pirított szezámmagba is forgathatjuk.

Az elkészült finomságnak nagyon magas a kálium, kalcium, foszfor- magnézium, cink és vastartalma. Ráadásul 100 gramm amaránt csak 56 gramm szénhidrátot tartalmaz, ami lényegesen kevesebb, mint más gabonákban. Más gabonáktól eltérően az amarant aszkorbinsavat is tartalmaz.

★★★ KÉRJÜK LÁJKOLD ÉS OSZD MEG MÁSOKKAL IS! ▼ KÖSZÖNJÜK!